Od a do z – kolejność wprowadzania liter i głosek

Od a do z - kolejność wprowadzania liter i głosek fot. R. Szymański

Kolejność wprowadzania liter i głosek według podręcznika Od A do Z Joany Białobrzeskiej. W nawiasie podany został wyrazy podstawowy.

A (Ala, Adam, aparat), M (mama), T (tata), L (Ala, lala), O (oko, Ola), E (Ela, ekran, Europa), I (Irena, igła), D (Darek, dom), Y (domy), K (kot, Kuba), S (smok, Sebastian), J (Jola, jajko), W (woda, Wojtek), U (wujek, ule), P (ptaki, Pola), C (Cecylia), R (Romek), N (nuty, Natalka), G (Gutek), B (balony, Bogda), Z (Zenek, zebra), Ł (Łucja), H (hotel, Helenka), F (Franek, flaga), Ć (ćma), CI (babcia, Miecia), Ń (leń, Oleńka), NI (niebo, Nina), Ś (świat, Jaś), SI (Kasia), Ź (źle), ZI (Ziemia), Ż (strażak, pożar), RZ (Krzyś), Ą, Ę, Ó (królowa, król, wróżka), SZ (Szymon), CZ (czapka, Czarek), CH (Michał), DZ (dzwon), DŹ (dźwięk), DZI (dzień), DŻ (drożdże).

O Radosław Szymański 96 artykułów
Radosław Szymański – Nauczyciel akademicki, doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej, trener umiejętności miękkich, neurologopeda dziecięcy – patolog mowy i języka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*