Bajki krasnoludka Bajkodłubka

Są autorzy, o których nie trzeba mówić więcej poza imieniem i nazwiskiem. Niewątpliwie należy do nich Małgorzata Strzałkowska. Pisarka, która zadebiutowała w Świerszczyku w 1987 r. Obecnie zajmuje czołowe miejsce w polskiej literaturze dla dzieci, obok autorów tej miary, co Tuwim czy Brzechwa. Napisała ponad sto pięćdziesiąt książek (część z nich także zilustrowała). Za całokształt twórczości otrzymała w 2014 r. Medal Polskiej Sekcji IBBY.

KUP

Dzisiaj zapraszamy wszystkich nauczycieli przedszkola oraz nauczania początkowego do otwarcia wspólnie z nami książek Uczymy się czytać „Bajki krasnoludka Bajkodłubka” Czytanki na jesień i zimę oraz Czytanki na wiosnę i lato. Zaproponowane przez Małgorzatę Strzałkowską bajki zostały napisane z myślą o dzieciach stawiających pierwsze kroki w świecie liter. „Bajki krasnoludka Bajkodłubka” to zbiór 23 tematycznych historyjek – po jednej na każdy tydzień.

Jak wykorzystać te książki w trakcie zajęć dydaktycznych?

1. Książki mogą być kanwą do realizacji zajęć dydaktycznych. Teksty są proste, atrakcyjne, a dzieci nie mają problemów z ich zrozumieniem. Język opowiadań jest współczesny, dowcipny, a czasami rymowany.
2. W książce zastosowano tekst wyrazowo-obrazkowy, który umożliwia wspólne czytanie z dziećmi nieznającymi liter.
3. Duża liczba dialogów w tekstach umożliwia ćwiczenie tekstów z podziałem na role.
4. Optymalna długość zdań umożliwia wprowadzenie techniki programowania rozumienia czytanych tekstów.
5. W trakcie zajęć indywidualnych zastosowanie tekstu wyrazowo-obrazkowego umożliwia ćwiczenie koncentracji uwagi i linearnego przetwarzania informacji.
6. Książki są doskonałą pozycją do wykorzystania w trakcie zajęć wyrównawczych. Zastosowanie szerokich odstępów między wierszami zdecydowanie ułatwia czytanie dzieciom ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania.
7. Piękne ilustracje Joanny Jung są optymalnym uzupełnieniem i ozdobą tekstu, jednocześnie nie umożliwiają dzieciom odczytywania znaczeń tylko na podstawie obrazu.
8. Teksty w książce składają się z 23 podstawowych liter bez ą, ę, ó, h, zmiękczeń i dwuznaków.
9. Zamiana trudnych ortograficznie wyrazów na obrazki umożliwia włączenie do zajęć dydaktycznych słowników i wspólnego poszukiwania wyrazów.
10. Książki są doskonałym pomysłem na klasowe i grupowe prezenty.

Czy można jeszcze bardziej zachęcić 😉

Tekst: Małgorzata Strzałkowska
Ilustracje: Jona Jung
Oprawa twarda, folia błyszcząca
Format: 205 x 275 mm
Stron: 56
Waga: 475 g
Cena okładkowa: 35,00 zł
ISBN 978-83-61824-14-5
Premiera: listopad 2009
Wiek: 6+

O Radosław Szymański 96 artykułów
Radosław Szymański – Nauczyciel akademicki, doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej, trener umiejętności miękkich, neurologopeda dziecięcy – patolog mowy i języka.